Monday 21 November 2011

Benci?

Saya benci merasa diabaikan, saya benci dianggap tidak ada, saya benci berada dalam ketidakpastian, saya benci galau, saya benci perpisahan, saya benci kemarahan, saya benci ketika tidak dihargai, saya benci
dihindari, saya juga benci pertemuan, saya benci jatuh cinta, saya benci sakit hati, saya benci patah hati, saya benci ketika saya terlalu perduli dengan seseorang atau orang lain, saya benci air mata, saya benci pertengkaran, saya benci omong kosong, saya benci pujian, saya benci kepalsuan, saya benci kesombongan, saya benci orang yang merendahkan orang lain, saya benci hinaan, saya benci ketika saya merasa tidak nyaman, saya benci kejujuran, saya benci kemunafikan,

Jika boleh saya memilih, saya ingin mati rasa.
atau ada cara lain untuk menghapus sejenak rasa-rasa itu ketika saya menghadapinya.
tapi bukankah dari kesemua itu kita belajar untuk menjadi lebih baik dan baik lagi, entah bagi diri sendiri atau orang lain di sekitar kita?

Belajar.. belajar dan belajar..!!!

Hidup itu tidak pernah mudah...
namun kita harus selalu punya cara untuk menaklukannya..

Life is Suck.. but still good
Life is Unfair .. but still good
Keep Fight and be the winner.
to the glory of life

No comments:

Post a Comment